Här var det igen dammat!

Hej hej! Dåså ska göra ett försök ännu en gång att försöka få ner lite rader!
Funkar det inte nu så skiter jag helt i att blogga!

Efter vi hade varit i Vietnam så flög vi till Bangkok och befann oss på khosan road det är en backpacker gata, (vilket vi trodde var "stan" träffade min gamla chef Mike från den glade Viking, och Henke som också jobbade där och som jag även bodde med i Norge, dom sa till mig och Elin att vi skulle följa med på en riktig ute kväll inne i stan (Sebastian låg hemma) sagt och gjort hem och byta om och kasta på sig ett ansikte för en jäkligt roligt fest! (Lång historia kort det var vad vi gjorde i Bangkok)

Vi mötte upp Marcus förra fredagen för att följa med till hans föräldrars hus i Bangsean där gjorde vi absolut ingenting på en hel vecka! Eller jo vi hade en lugn ute kväll,

Nu i fredagas flög vi äntligen tillbaka till mitt underbara phuket! Patong! Paradiset! (Elins kompis Amanda är här också) vi gick ut i fredagas vi var överallt kändes det som! Och hemma klockan 05! Så skönt att vara tillbaka! Bodde på Beverly Hill hos Dennis (min förra granne) tills nu för just nu är vi påväg till phi phi igen, jag vill ju vara med Elin och Sebastian innan dom åker hem!

Inte allt för roligt att skriva eftersom inlägget försvunnit två gånger, men som sagt funkar det inte nu skiter jag i det!

1, bangsang
2, gammal bild från white room
3, hos frissan! Ej som hemma! (Som jag saknar min älskade frisör!!)

Nuså!

Elin och Sebastian har nu bokat biljett hem till Sverige, dom åker den 4 mars så dom följer med mig till Bangkok i morgon eftersom vi flyger över får dom 30 dagar och jag 60 för att jag har visum..

Ska bli så skönt att komma tillbaka för att förstå valutan igen!! Men inatt 00:30 går våran buss tillbaka till ho chi minh där vi var innan för att 21:30 flyga till Bangkok.

Såå irriterande

Vi blev precis utslängda från vårat rum för det kom ett en hel buss som skulle checka in, vi hade tänkt stanna en natt till och planera..

Mitt kort är borta också så jävla irriterade! Måste till Thailand så jag har en adress så banken kan skicka ett nytt.. Då är frågan hur tar jag mig lättast och billigast till en flyg plats? Det fanns en flyg plats på det stället vi var innan och det går flyg runt 21:30 då är jag i Bangkok vid 23 vore helt perfekt!!

Vi får se hur denna dagen slutar helt enkelt!

Reser och reser!

Det som är mest jobbigt med att resa runt är valutan! Fattar ingenting!!

Vi bodde iaf på ett dorme innan i tre dagar vi gick ut en gång sedan spelade vi kort, mycket mer blev det inte vi bodde med 18 andra så det kostade 29kr natten perfekt!! Men sedan tog vi en sleepingbus vidare till Phan Thiet där vi är nu. Bussen släppte dock av oss 03:00 bra sleepingbus osv!

Här sov vi när vi kom fram och gick till stranden när vi vaknade dock inget folk och jätte blåsigt MEN va skönt det var att få sola!!
Idag gick vi upp tidigare och tog oss till en annan strand dock släppte taxi gubbe av oss fel så vi fick gå en bra bit men det var mysigt det med! Sebastian och Elin brände sig idag! Hihi ibte sett solen på hela detta året så det var as skönt att bara sola!! :) orkar inte skriva så här kommer lite bilder!

1,vi hade smakupplevelse igen! BLÄÄ
13, strand promenaden
14, glidare!

Sista delen av Kambodja

Vi började våran reda i Kambodja i Siem reap vilket vi faktiskt trivdes i förutom att vi nog blev blåsta på allt vi gjorde i penga väg, Kambodja är ett väldigt fattigt lan över lag men är ändå glad att jag besökte det,

Efter Siem Reap tog vi en buss tur till Phnom Penh på sex timmar och där var det ännu fattigare! Fanns inte äns något riktigt ute ställe vad vi hittade iaf! Men Phnom Penh var mycket värre än Siem Reap då folk gick och tiggde mer mammor med bebisar eller handikappade vilket man faktiskt blev irriterad över.. Vi gjorde inte mycket mer än höll oss på hotell rummet faktiskt men vi hade kul där också! Vi var faktiskt och besökte Toul Sleng-museet som från början var en skola som Pol pot tog över och gjorde till ett säkerhets fängelse där många fördes till avrättningsläger och oftast torterades till dötts. Nu är det ett museum där man får se bilder på dom som var där skallar, tortyr verktyg, och tortyr grejer. Självklart var det jätte hemskt att se men trodde ändå att det skulle vara värre, men det fanns även ett annat ställe man kunde besöka som hette The Killing Field men vi tyckte inte att det behövdes,

Nu är vi i Vietnam vi hade jätte dåligt internet i Kambodja och har därför varit dålig med uppdateringen.

1, kort på några av dom som var där, kvinnor, barn, män och utvecklingsstörda.

2, Sebastian och Elin i en liten cell vet faktiskt inte hur många som var där inne, (ångrade att vi inte tog en guidad tur på detta)

3, tortyr verktygen
4, 5, 6, skalar på dom torterade

Provar igen

Hade skrivit ett jätte långt inlägg som inte gick att ladda upp och sedan försvann det, lite irriterande när jag bara skriver från mobilen men men

Våran tuk tuk chaufför (Ara) som körde oss till angkor wat frågade om vi ville åka till floating village med honom två dagar senare och det ville vi så klart! Det var en upplevelse jag aldrig kommer glömma dom bodde i små hyddor i vattnet utan El och jobbade med att sälja fisk alls som bodde där så jobbet gick väl sådär, det fanns även en skola där för föräldrar lösa barn vi köpte 50kg ris och 10 burkar fisk till dom som läraren sedan fick laga till dom, årets bästa gärning!! Hemskt egentligen att mån åker runt i en båt och tittar på dom som bor där, fast så säger dom att man ska kolla på solnedgången, när vi var klara där så frågade Ara oss om vi ville med honom och äta på ett lokalt ställe och det tackade vi så klart ja till! Vi åt och drack gott så frågade han om vi ville med honom på ett bröllop dagen efter vi blev ju jätte glada då alla ville gå på ett bröllop i Asien, så han sa att han skulle hämta oss 11:00 dagen efter då skulle jag och Elin vara fina i hår och smink och ha lång klänning, Sebastian skulle bra fin i håret och ha en skjorta. Efter våran mat åkte vi till en kareoke bar och beställde in ett hel rör Johnny walker som vi delade på, fulla blev vi! Men han körde hem oss och sa vi ses i morgon! När vi vaknade var ingen av oss nyktra och undrade om han verkligen hade menat allvar med det han sa men gjorde ändå oss i ordning, 11 var han utanför och vi åkte hem till honom för att han skulle fixa sig, ham var fattig han bodde bakom massa kläder som han sa var hans frus affär men att den inte gick så bra, barn kor höns och hundar sprang lösa som ingenting deras dusch var till och med utomhus bakom en pressening (med andra ord Kambodja är väldigt fattigt) när vi satt i tuk tuken och väntade började alla må illa från gårdagen och tänkte hur ska detta gå?! Väl på bröllopet var ju jag och Elin huvud numret vita och blonda! Vi satte oss till bords och dom började servera en massa mat som man skulle plocka och lägga på sin tallrik eller äta rakt ifrån en del grejer var gott andra inte, jag och Elin vr iväg på toa och det hade kommit in något nytt sö jag frågade Sebastian var det var, biff sallad sa han så jag tog rejält med mat! Det smakade INTE som biff så jag frågade Ara det var KO INÄLVOR!! på ett bröllop! Kräket var inte långt borta men dom bara skrattade åt oss, jag fick i mig lever och kotarm tror jag det var, nästa mat som kom in var också det så vi smakade inte äns, förutom Sebastian som sa att han var "tvungen" att prova så han tar en bit som ser ut som en tarm och börjar tugga! Han sa att det var hemskt och höll på att komma upp igen! Jag och Elin drack Öl så det gick lite lättare för oss eftersom Sebastian är gluten kan han inte dricka Öl och bakfull på det haha! Dom kom och tog på oss petade på oss skålade med oss och dansade med oss! Kom någon till bordet och skålade med en var man tvungen att dricka upp allt man hade! Vilket var påfyllt igen innan man ens hade ställt ner glaset igen fulla blev vi och vi fick lära oss hur man dansar kombodijansk dans med händerna! Bruden bytte klänning hela tiden också! Super fin var hon, när sista klänningen var provad så hade hon vanliga kläder på sig igen, och kom fram till oss och knöt ett rött snöre runt handleden och det betyder lycka och att man skulle hitta en rik kambodjansk man! Så vi får väl se om jag kommer hem ;) bröllopet varar i två dagar första dagen gifter man sig andra dagen är det FEST!! Så jävla kul var det och skulle gärna vilja göra det igen!

1,vi var på cykeltur
14, Ara och hans fru
15, barnen var också med på bröllop

Kambodja

Det var inte så lätt att skriva varje dag, för jag tar inte bilder varje dag och då är det inte lika kul att läsa, men men idag gick vi upp 04:00 för att kolla på angkorwat som är ett gammalt tempel. Ganska häftigt att se alla grejer soluppgång med mer men inte lika kul att gå upp 04 för det så man blev trött och tröttnade ganska fort, men det var väldigt intressant att se!  nu ska vi ut och käka och gå på pub street men här kommer lite bilder från idag :)

1, sol uppgången över angkorwat mellan elins ben,
2, väggar inne i angkorwat
3, finare soluppgång
4, man var tvungen att betala för pass in dit
5, tuffa statyer!
6, jag vid tuffa statyer
7, Sebastian gör en selfie
8,jag ser ut som kineserna när dom tar kort,
9, as tuffa huvuden såg man överallt!
10, japanes turister!

Äntligen framme!!

Miljonär har jag blivigt idag!
1 002 000 riel,
10,000 bhat
302 dollar och
1983 svenska

Och hur fan ska man räkna? Vi växlade till riel för det skulle man ha, men dom säger i dollar vi räknar i bhat och vi har svenska pengar från början?! Hur sjukt eller?!

Vi åkte iaf med våran taxi till gränsen vi var tvungna att ha visum in i Kambodja stämpla och greja och stämpla ut från Thailand, sedan en ny taxi åkte långt som tusan för att komma till våran by sien riep, utan hotell och vi blev blåsta av en tuk tuk som vi INTE skulle bli! Han lurade oss på några kronor, dom började tigga pengar direkt då vi hoppade ut från taxin och klänga på elins väska då vi satt i tuk tuken.. Dom fick köra oss till pub street ( Sebastian hade läst på) vi hinner krocka två gånger på den lilla vägen!! Kommer fram och sätter oss och äter första gången på jag vet inte huuuur länge! Kollar WIFI och hittar ett hotell för två nätter, när vi går där ifrån kommer det en tjej på 9 år kanske och bär en bebis i sele fram på magen och gör tecken om mat, och jag sa att jag tyvärr inte kunde hjälpa henne ( jag har ingen aning om deras valuta och vet då inte hur mycket jag skulle ge bort) då sa hon att hon inte ville ha mina pengar utan mjölk till bebisen och höll upp en napp flaska, OM det gjorde ont i hjärtat! Men jag gick vidare och försökte vara kall! Det är ett väldigt fattigt land och dom blåser ofta turister/backpacker så jag får hålla inne tårarna och tänka på mig själv. Får se hur det blir i morgon men nu vet ni lite,

Jag vet att jag är sämst på skriva, men upp till er om ni vill läsa eller inte.

1, Elin och Sebastian ska precis gå in i Kambodja.
2, rök pause
3, Sebastian i ful tuk tuk
4, Kambodja Öl så där var den
5, miljonär! Haha
6, mitt visum

Rund resa i Thailand dag 1

Hello fellas!
Dax för seriös uppdatering!

Elin jag och Sebastian ska resa runt i Asien nu!

Vi började våran resa igår från patong till Kambodja. Kl 11.00 hade jag packat färdigt och det var dax att åka och kolla resa och ta pass foton. Fick bara med mig Elin då jag inte ville skjutsa två på moppen, det fann dock inget flyg men vi tänkte att det löser sig! Åker och tar pass foton och herregud jag och Elin fick kostym på oss, får man verkligen ändra pass foton?

Efter det köper vi hem lite mat och berättar för Sebastian hur läget ligger sedan körde jag han att ta pass foton han fick också kostym riktigt stiligt!och vi lämnade in min underbara fara! (Mopeden) medans vi var iväg kollade Elin hur tusan vi skulle ta oss till surat thani, bussen skulle gå 15:30 och klockan var 14:20 när vi såg detta och kände att nu ger vi upp! I helvete heller! Ut med grejerna från huset stannar en tuk tuk och säger kör oss till phuket på mindre än en timme! Och det gjorde han! 15:15 kom vi till buss stationen en thaiare frågar vart vi ska vi skulle till surat thani med buss och bakom knuten stog det en buss och vi hoppade på och väl framme i surat thani så skulle vi åka tåg till Bangkok! Med ligg vagn för 800 bhat hur mysigt som helst men kallaste natten i mitt liv! Vaknade 100 gånger i natt men va gör det? Kul var det ändå! Sebastian väcker mig vid 7 och säger att vi snart är framme. FEL! det började en My demonstration i Bangkok idag också som vi viste. Jag somnade till och från mellan 7-10 i morse och klockan 10 kom en annan backpacker och sa att tåget kommer stå still i två timmar till så vi hoppade av.. Försökte ta oss till tågstationen mitt i all demonstration! Haha kul att titta på iaf påminner om 17 maj i götet faktiskt! Vi fick iaf en tuk tuk till slut av äldre modell haha! Käkade chillar och sedan hittade vi en taxi som kör oss till gränsen för 4000 bhat och ja här är vi nu, han stannade dock på ett köpcenter och in springer vi och hittar svenskt godis! Inte det smartaste när man ska spara pengar! Haha men men vi får leva på nudel soppa en vecka nu!

Ska försöka uppdatera mycket nu! Med bilder! Som sagt vi sitter i taxin påväg till gränsen! Får se när vi hörs sedan!

1,min säng
8, jag Elin Sebastian
9, GODIS

Gårdagen

Igår hade vi moppe tripp till phuket!
Det är förbannat jobbig att sitta så länge man får dels ont i ryggen och i rumpan men men, vi åkte till phuket akvarium kollade på fula fiskar! Det var inte så mycket för världen men vi hade velat åka dit länge! Efter det tog vi våra mopeder upp till big Buddha! Och blev av med våra synder för i år också! När vi väl kom hem var vi jätte trötta! Så det blev aldrig någon film kväll,

Hej!

Är det nu man ska börja uppdatera vad man gör i Thailand när man ändå inte jobbar? Det lär ju komma ett par bild bomber så jag börjar väl lite försiktigt nu :)

1, flygplans mat
2, Amanda och jag flyget ner
3, väskor efter första flytten, jag och Amanda bodde 5 dagar på första stället
4, Linnea och Sebastian skulle ta kort på oss andra
5, ute och äter

#hemligförfattare

Nu kommer du kolla in din blogg och tänka att "skrev jag verkligen detta"? Men det gjorde du inte! Någon annan har vart inne och blograpeat dig...... Men vem?

7 veckor

Nu har jag varit här i 7 veckor och jag storm trivs, vet inte riktigt vad jag ska uppdatera om så därför skriver jag inget, vi har blivit ett jävla säljs team nu isf! Och denna veckan kör vi tävling, tjejerna mot killarna och den som vinner får följa med på party båten! Dock är jag sjuk idag så det går väl sådär..  Har gjort ännu en tatuering så än så länge blivigt tre stycken här nere. Vi jobbar från 11:30-16 på stranden varje dag, sedan käkar vi drar hem käkar vilar, sedan är det jobb mellan 21-02 sälja en timma sedan mingla på klubben. Efter det drar man oftast någon annan stans, och somnar runt 05-06 så mycket sömn och vila blir det inte. Jag har även blivit kär i en kille som har dragit tillbaka till Australien vilket suger! Det är väl det typ!
1,jag och Sandra "fyllde år" dessa kom.
2, liten del av GG crew

Hej hallå

Har aldrig tid men nu jävlar! Klockan är 3 och jag är full har steel phanter i öronen och gör en tattoo på benet!
Kan det bli bättre? Ja! Utan smärta men va fan!!

Annars har jag världens bästa sambos!

1, Sandra Amanda Linnea och jag!
2, nakna ben
3, under tiden!

En vecka redan!

Hello fellas!
Har inte pallat att uppdatera än,
Men nu jävlar!

När jag och Amanda landade i Thailand så checkade vi in på ett rum och tog en massage direkt! SÅ jävla gött vare! Vi gick till white room för snubbarna vi ska jobba för äger det också! Så det är där vi har hängt varje kväll!

Orkar inte skriva allt, men nu bor jag tillsammans med tre andra damer i en lägenhet på nanai. Så jäkla gött!

Ni får bilder istället :)
1, jag och Amanda i götet
2,flyg mat
3, första dagen
4, no på BTD han kom ihåg mig sedan sist.