Provar igen

Hade skrivit ett jätte långt inlägg som inte gick att ladda upp och sedan försvann det, lite irriterande när jag bara skriver från mobilen men men 

Våran tuk tuk chaufför (Ara) som körde oss till angkor wat frågade om vi ville åka till floating village med honom två dagar senare och det ville vi så klart! Det var en upplevelse jag aldrig kommer glömma dom bodde i små hyddor i vattnet utan El och jobbade med att sälja fisk alls som bodde där så jobbet gick väl sådär, det fanns även en skola där för föräldrar lösa barn vi köpte 50kg ris och 10 burkar fisk till dom som läraren sedan fick laga till dom, årets bästa gärning!! Hemskt egentligen att mån åker runt i en båt och tittar på dom som bor där, fast så säger dom att man ska kolla på solnedgången, när vi var klara där så frågade Ara oss om vi ville med honom och äta på ett lokalt ställe och det tackade vi så klart ja till! Vi åt och drack gott så frågade han om vi ville med honom på ett bröllop dagen efter vi blev ju jätte glada då alla ville gå på ett bröllop i Asien, så han sa att han skulle hämta oss 11:00 dagen efter då skulle jag och Elin vara fina i hår och smink och ha lång klänning, Sebastian skulle bra fin i håret och ha en skjorta. Efter våran mat åkte vi till en kareoke bar och beställde in ett hel rör Johnny walker som vi delade på, fulla blev vi! Men han körde hem oss och sa vi ses i morgon! När vi vaknade var ingen av oss nyktra och undrade om han verkligen hade menat allvar med det han sa men gjorde ändå oss i ordning, 11 var han utanför och vi åkte hem till honom för att han skulle fixa sig, ham var fattig han bodde bakom massa kläder som han sa var hans frus affär men att den inte gick så bra, barn kor höns och hundar sprang lösa som ingenting deras dusch var till och med utomhus bakom en pressening (med andra ord Kambodja är väldigt fattigt) när vi satt i tuk tuken och väntade började alla må illa från gårdagen och tänkte hur ska detta gå?! Väl på bröllopet var ju jag och Elin huvud numret vita och blonda! Vi satte oss till bords och dom började servera en massa mat som man skulle plocka och lägga på sin tallrik eller äta rakt ifrån en del grejer var gott andra inte, jag och Elin vr iväg på toa och det hade kommit in något nytt sö jag frågade Sebastian var det var, biff sallad sa han så jag tog rejält med mat! Det smakade INTE som biff så jag frågade Ara det var KO INÄLVOR!! på ett bröllop! Kräket var inte långt borta men dom bara skrattade åt oss, jag fick i mig lever och kotarm tror jag det var, nästa mat som kom in var också det så vi smakade inte äns, förutom Sebastian som sa att han var "tvungen" att prova så han tar en bit som ser ut som en tarm och börjar tugga! Han sa att det var hemskt och höll på att komma upp igen! Jag och Elin drack Öl så det gick lite lättare för oss eftersom Sebastian är gluten kan han inte dricka Öl och bakfull på det haha! Dom kom och tog på oss petade på oss skålade med oss och dansade med oss! Kom någon till bordet och skålade med en var man tvungen att dricka upp allt man hade! Vilket var påfyllt igen innan man ens hade ställt ner glaset igen fulla blev vi och vi fick lära oss hur man dansar kombodijansk dans med händerna! Bruden bytte klänning hela tiden också! Super fin var hon, när sista klänningen var provad så hade hon vanliga kläder på sig igen, och kom fram till oss och knöt ett rött snöre runt handleden och det betyder lycka och att man skulle hitta en rik kambodjansk man! Så vi får väl se om jag kommer hem ;) bröllopet varar i två dagar första dagen gifter man sig andra dagen är det FEST!! Så jävla kul var det och skulle gärna vilja göra det igen! 

1,vi var på cykeltur 
2, här bodde dom fattiga
3, inga bra hus
4, maten vi köpte till barnen
5, köket
6, vi och barnen 
7, deras pyssel
8, spelar kula
9, vi och barnen
10, toaletter
11, ko mage 
12, bruden jag och Elin
13, jag och bruden 
14, Ara och hans fru
15, barnen var också med på bröllop 
















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback