Rund resa i Thailand dag 1

Hello fellas! 
Dax för seriös uppdatering! 

Elin jag och Sebastian ska resa runt i Asien nu! 

Vi började våran resa igår från patong till Kambodja. Kl 11.00 hade jag packat färdigt och det var dax att åka och kolla resa och ta pass foton. Fick bara med mig Elin då jag inte ville skjutsa två på moppen, det fann dock inget flyg men vi tänkte att det löser sig! Åker och tar pass foton och herregud jag och Elin fick kostym på oss, får man verkligen ändra pass foton? 

Efter det köper vi hem lite mat och berättar för Sebastian hur läget ligger sedan körde jag han att ta pass foton han fick också kostym riktigt stiligt!och vi lämnade in min underbara fara! (Mopeden) medans vi var iväg kollade Elin hur tusan vi skulle ta oss till surat thani, bussen skulle gå 15:30 och klockan var 14:20 när vi såg detta och kände att nu ger vi upp! I helvete heller! Ut med grejerna från huset stannar en tuk tuk och säger kör oss till phuket på mindre än en timme! Och det gjorde han! 15:15 kom vi till buss stationen en thaiare frågar vart vi ska vi skulle till surat thani med buss och bakom knuten stog det en buss och vi hoppade på och väl framme i surat thani så skulle vi åka tåg till Bangkok! Med ligg vagn för 800 bhat hur mysigt som helst men kallaste natten i mitt liv! Vaknade 100 gånger i natt men va gör det? Kul var det ändå! Sebastian väcker mig vid 7 och säger att vi snart är framme. FEL! det började en My demonstration i Bangkok idag också som vi viste. Jag somnade till och från mellan 7-10 i morse och klockan 10 kom en annan backpacker och sa att tåget kommer stå still i två timmar till så vi hoppade av.. Försökte ta oss till tågstationen mitt i all demonstration! Haha kul att titta på iaf påminner om 17 maj i götet faktiskt! Vi fick iaf en tuk tuk till slut av äldre modell haha! Käkade chillar och sedan hittade vi en taxi som kör oss till gränsen för 4000 bhat och ja här är vi nu, han stannade dock på ett köpcenter och in springer vi och hittar svenskt godis! Inte det smartaste när man ska spara pengar! Haha men men vi får leva på nudel soppa en vecka nu! 

Ska försöka uppdatera mycket nu! Med bilder! Som sagt vi sitter i taxin påväg till gränsen! Får se när vi hörs sedan! 

1,min säng
2, gången till alla andra sängar
3, jag jävligt nöjd!
4, jag mindre nöjd på morgonen
5, tåget 
6, demonstration
7, tuk tuk
8, jag Elin Sebastian
9, GODIS














Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback