Äntligen framme!!

Miljonär har jag blivigt idag! 
1 002 000 riel, 
10,000 bhat 
302 dollar och 
1983 svenska 

Och hur fan ska man räkna? Vi växlade till riel för det skulle man ha, men dom säger i dollar vi räknar i bhat och vi har svenska pengar från början?! Hur sjukt eller?! 

Vi åkte iaf med våran taxi till gränsen vi var tvungna att ha visum in i Kambodja stämpla och greja och stämpla ut från Thailand, sedan en ny taxi åkte långt som tusan för att komma till våran by sien riep, utan hotell och vi blev blåsta av en tuk tuk som vi INTE skulle bli! Han lurade oss på några kronor, dom började tigga pengar direkt då vi hoppade ut från taxin och klänga på elins väska då vi satt i tuk tuken.. Dom fick köra oss till pub street ( Sebastian hade läst på) vi hinner krocka två gånger på den lilla vägen!! Kommer fram och sätter oss och äter första gången på jag vet inte huuuur länge! Kollar WIFI och hittar ett hotell för två nätter, när vi går där ifrån kommer det en tjej på 9 år kanske och bär en bebis i sele fram på magen och gör tecken om mat, och jag sa att jag tyvärr inte kunde hjälpa henne ( jag har ingen aning om deras valuta och vet då inte hur mycket jag skulle ge bort) då sa hon att hon inte ville ha mina pengar utan mjölk till bebisen och höll upp en napp flaska, OM det gjorde ont i hjärtat! Men jag gick vidare och försökte vara kall! Det är ett väldigt fattigt land och dom blåser ofta turister/backpacker så jag får hålla inne tårarna och tänka på mig själv. Får se hur det blir i morgon men nu vet ni lite, 


Jag vet att jag är sämst på skriva, men upp till er om ni vill läsa eller inte.

1, Elin och Sebastian ska precis gå in i Kambodja.
2, rök pause 
3, Sebastian i ful tuk tuk 
4, Kambodja Öl så där var den
5, miljonär! Haha
6, mitt visum










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback