Den pirriga känslan?

Hej hallå!
Dax att ta upp bloggandet igen! Dock kommer det nog bara göras via telefon så läs via telefon för bästa känsla höhö ;)

Ångrar redan att jag raderat bloggen från tidigare men men livet är hårt!
Varför blicka bak när man ser bra fram?

Jag är ju då en ung dam- gammal ungdom kalla det var du vill Angelica 23år tar livet med en klackspark och lever dag för dag.

Det enda som går just nu i tankarna är jobb jobb jobb och Thailand så klart! Tanken är att jag ska åka till Thailand i november och komma hem i april, bara resa runt! Fast funderar på att säsonga lite :) tar det som det kommer som sagt!

Jag jobbar som personlig assistent vilket jag trivs med och fortsätter med! Dock fick jag erbjudande om att jobba på torpa stenhus i helgen och tog så klart detta erbjudande! Då jag ändå var ledig från mitt ordinarie jobb, Arbetsuppgifterna var disk och servering. Kom dit igår och hoppade direkt in på fiket då jag själv gillar sådant! (Hälsade så klart först på övrig personal och sedan satte mig själv i jobb) när gästerna började komna fortsatte jag med fika och lunch servering (disken hade en annan tjej hand om) det gick kanon bra så dom frågade om jag kunde jobba idag igen! Självklart! Idag gjorde jag iordning hela fiket och serverade, lärde mig kassan och sålde glass utanför i denna underbara hettan! Allt slutade med att dom ville ha mitt nummer för inringning om det fattas personal (med andra ord skötte jag mig bra!) gillar ju att jobba med sådant också! Är faktiskt med handen på hjärtat väldigt serviceminded.

Innan jag började som personlig assistent jobbade jag på hjälmå ett äldreboende vilket jag också storm trivs med! Men kunde ju inte vara på två ställen samtidigt så tackade för mig där, men har tänkt ett tag att jag ska börja på inringning där igen, och vet ni vilka som ringde i morse?
(Så klart inte jag svarar ju i min egna telefon ;) joooo hjälmå! Dom fråga om jag kunde hoppa in ett pass i morgon! Och självklart kunde jag det!

Helgens resultat är alltså!
*provade nytt och jobba på torpa vilket resulterade i att dom ville ha mitt nummer.
*att jag funderat på att ringa hjälmå och dom ringer mig!
*att solen har gassat hela helgen och jag har varit inne och sprungit med mat!

= så här ska det se ut!

1, fin klädsel på torpa!
2, förbannat god räkmacka
3, får ju inte glömma av att jag är en livs njutare!


Trackback